Project Strong girls XL

Dit jaar is ELANCE gestart met een nieuw project voor meiden tussen de 18 en 26 jaar. Dit project heet Strong girls XL en met dit project worden meiden individueel gecoacht door een topvrouw. Door doelen te stellen en door te weten waar ze naar toe willen gaan, kunnen ze zich na het coachingsprogramma te hebben doorlopen beter ontplooien tot sterke vrouwen van de toekomst. Als vrijwilligster bij ELANCE doe ik ook mee aan dit project. Zelf vind ik het project een mooi initiatief op gebied van vrouwenemancipatie, waarbij jonge vrouwen gecoacht en getraind worden bij hun doelen en zelfbewustzijn.

1e Training Strong girls XL

Naast dat ik gecoacht wordt, zijn er ook maandelijkse trainingen die ik volg in een groep. Op 6 maart heb ik de eerste training gehad van Ummuhan Eren. Uiteraard deden we vooraf de training een korte voorstelronde en daarbij moest ieder van ons beschrijven waar we aan wilden werken. Een van de doelen waar ik aan wil werken zijn: zelfbewustzijn, uitzoeken wat voor werk bij mij past, een baan vinden en netwerken. Andere doelen die ik van de meiden heb gehoord zijn: werken aan zelfvertrouwen, assertiviteit, het vinden van een baan/bijbaan, stellen van grenzen en achter willen komen of hun studie (nog) bij hun past.

eerst training SGxl  training 1 SGxl1

 

 

 

 

 

Tijdens de eerste deel van de training kregen wij informatie over de IJsberg theorie, die voor meesten van ons niet onbekend was, omdat we deze theorie tijdens onze studies hebben gekregen. Voor mij is de ijsbergtheorie een mooie manier om het niet-zichtbare deel bij jezelf te onderzoeken. Dit deel zegt namelijk wat jouw passie en missie is, wat jou kan belemmeren in de dingen die je wilt doen en hoe je oordeelt en dingen waarneemt.

Zelf worstel ik al een tijd met dat ik niet weet wat ik wil doen op werkgebied. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn studie sociaal juridische dienstverlening (SJD) afgerond en kan ik nog steeds geen werk vinden. Heel frustrerend, maar ik ben ontzettend blij dat ik nu gecoacht wordt. Samen met mijn coach Samira (werkzaam als coach en trainer bij ALIGHTcareers)ben ik aan het uitzoeken wat mijn passie is en wat voor werk ik zou willen doen. Ik heb namelijk gevoel dat mijn SJD opleiding niet meer bij mij past. Samen met mijn coach werk ik hier aan. We proberen twee wegen in te slaan, aan de ene kant zoeken naar werk en aan de andere kant ben ik aan het uitzoeken wat mijn passies zijn.

Tijdens de training heb ik voor het eerst kennis gemaakt met het model van Stephen Covey. Volgens Ummuhan is het een model dat je je hele leven kan gebruiken. Ik vind de theorie erg interessant, omdat ik erg aan het denken word gezet over mijn eigen gedrag, houding, doelen en de invloed die ik zelf heb op mijn leven. Met dit model gaan wij ook werken bij het realiseren van onze doelen.

De eerste training vond ik erg leerzaam en intensief, vooral de theorie van Covey. Ik denk dat de meeste meiden dat ook vonden. De komende weken gaan we hard aan de slag met de opdrachten over drie eigenschappen van Covey.

Voor meer informatie over het project Strong girls XL kun je terecht op de website van Stichting ELANCE.

 

 

